سبد خرید 0

وبلاگ

نمایش InputBox در #C

در این مقاله قصد داریم یک InputBox تقریبا سفارشی را در #C با استفاده از یک متد استاتیک شبیه سازی  نماییم طرح کلی به این صورت خواهد بود که شما عنوان ،متن پیغام را تعیین کرده و پنجره InputBox به کاربر نمایش داده می شود و مقدار وارد شده را از آن دریافت خواهیم کرد. شکل کلی آن به صورت زیر خواهد بود .

ابتدا یک پروژه جدید windows Form ایجاد نمایید . یک کلاس به اسم InputBox به آن اضافه نمایید و یک متد استاتیک به اسم Show رو در آن به صورت زیر پیاده سازی کنید :

در متد زیر از کلاس Form یک نمونه ای ساخته و چهار نمونه از  کنترل های (Button,Textbox,Label) برای نمایش و گرفتن مقدار ورودی از کاربر را کاربر را ایجاد کرده و آنها را به شی Form ساخته شده اضافه می کنیم .

 یک InputBox در حداقل ترین حالت نیازمند سه کنترل (textbox,Label,Title) می باشد که در ابتدای تابع از هر کدام از آنها یک نمونه ایجاد کرده ایم  و یک سری مشخصات و تنظیمات را هم برای هر کدام از آنها جهت نمایش بهتر اضافه کرده ایم .
یکی از پارامترها را به صورت ref تعیین شده است به این دلیل  چون مقدار ورودی کاربر برای ما مهم و مورد نیاز است پس مقدار وارد شده توسط کاربر را در متغییر مربوطه قرار می دهیم .[آدرس متغییر مربوطه را به تابع فرستاده ایم]
خروجی متد را از نوع DialogResualt تعیین کرده ایم به این دلیل که تشخصی دهیم کاربر کدام یک از دو دکمه Ok یا Cancel را کلیک کرده است .
و در پایان برای فراخوانی و نمایش InputBox به صورت زیر عمل خواهیم کرد :

و می توان چک کرد که کاربر کدام دکمه را کلیک کرده است :

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up