سبد خرید 0

وبلاگ

تشخیص عدد زوج و فرد

یکی از سوالات پر تکرار مرتبط با ریاضی ، نحوه تشخیص فرد یا زوج بودن یک عدد هست که چطور میتوان تشخیص داد عددی فرد هست یا زوج.

 

زمانی که تعداد ارقام عدد بیشتر می شود شاید تشخیص زوج یا فرد بودن کمی دشوار شود و نیاز باشد تا از راهی مطمئن تر و سریع تر استفاده کنیم. در این مقاله در مورد تشخیص زوج یا فرد بودن اعداد صحبت خواهیم کرد.

تفاوت عملگرهای % و / :

روشی برای تشخیص فرد یا زوج بودن یک عدد استفاده از روش تقسیم باقیمانده می باشد . با استفاده از بدست آوردن باقیمانده می توانیم زوج و یا فرد بودن یک عدد را تشخیص دهیم .

% : باقیمانده تقسیم را حساب میکند .

5 % 2=1                                               5 / 2=2

اگر قصد دارید باقیمانده را بدست بیاورید از % استفاده کنید. و اگر میخواهید خارج قسمت را بدست بیاورید از / استفاده کنید.

Odd (فرد) :

تابع  IsOdd زیر تشخیص عدد فرد را انجام می دهد که عددی از ورودی دریافت کرده و باقیمانده آن را بر 2 حساب کرده ، در صورتی که باقیمانده صفر نشود عدد ورودی فرد بوده و مقدار true برگشت داده میشود در غیر این صورت عدد ورودی زوج می باشد .

Even  (زوج) :

تمامی اعداد زوج  قابل تقسیم بر عدد 2 می باشند ، با توجه به تعریف فوق می توانیم با تقسیم هر عددی بر عدد 2 زوج بودن آن را تشخیص دهیم در این صورت با تقسیم هر عددی بر عدد 2 اگر  باقیمانده ای باقی نماند یعنی صفر شود عدد مورد نظر زوج خواهد بود.

تابع IsEven زیر عددی از ورودی دریافت کرده و باقیمانده آن بر عدد 2 را حساب میکند ، اگر باقیمانده صفر شود مقدار true برگدانده می شود که نشان دهنده زوج بودن عدد ورودی می باشد .

کد های فوق مربوط به زبان سی شارپ می باشد.

 

حمایت هوژان

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up